Loading ...

דרך הישר - פורטל התעבורה הישראלי

/ 2025/01/24

התנהגות הנוסע וחובותיו באוטובוס

החובות והתקנות החלות על הנוסעים באוטובוס, כולל כללי ההתנהגות, תשלומי הנסיעה והיחס כלפי עובדים ושאר הנוסעים

הקדמה

כאשר נוסעים באוטובוס, על הנוסעים לשמור על כללי ההתנהגות והחובות המוגדרים בתקנות התחבורה. כללים אלו נועדו להבטיח נסיעה בטוחה, נעימה ומכבדת לכלל הנוסעים ולעובדי השירות. במאמר זה נפרט את החובות וההתנהגות המצופים מנוסעים באוטובוס, כולל כללי ההתנהגות, תשלומי הנסיעה והיחס כלפי עובדים ושאר הנוסעים.

חובות הנוסעים

  1. תשלום עבור הנסיעה
    • על כל נוסע לשלם עבור הנסיעה לפי התעריף שנקבע. תשלום הנסיעה יכול להתבצע באמצעות כרטיס רב-קו, מזומן או אמצעי תשלום אחרים שהנהלת האוטובוסים מקבלת.
    • הנוסע מחויב להחזיק את כרטיס הנסיעה עד תום הנסיעה ולהציגו לפי דרישת נהג האוטובוס או מבקר.
  2. התנהגות נאותה
    • על הנוסעים לשמור על התנהגות נאותה ומכבדת כלפי שאר הנוסעים ועובדי השירות. יש להימנע מהטרדות, רעשים מוגזמים והתנהגות שאינה הולמת.
    • יש לשמור על שקט יחסי ולמנוע הפרעות במהלך הנסיעה, במיוחד בשעות עומס.
  3. ישיבה במקומות המיועדים
    • על הנוסעים לשבת במקומות המיועדים להם ולהימנע מהתיישבות במקומות המיועדים לנכים, לקשישים ולנשים בהריון. יש לפנות את המקום בעת הצורך.
    • הנוסעים מחויבים לשמור על סדר הישיבה ולא להתפשט לשאר המושבים במצב של עומס.
  4. שמירה על ניקיון
    • יש לשמור על ניקיון האוטובוס ולהימנע מהשלכת פסולת. פסולת יש להשליך במקומות המיועדים לכך באוטובוס או לשמור עליה עד היציאה.
    • יש להימנע מאכילה ושתייה במידה שגורמת ללכלוך האוטובוס ולשאר הנוסעים.
  5. שמירה על רכוש ציבורי
    • על הנוסעים להימנע מפגיעה ברכוש הציבורי של האוטובוס, כולל המושבים, החלונות, הדלתות וכל ציוד אחר. פגיעה ברכוש עלולה להוביל לקנסות או הליכים משפטיים.
    • כל תקלה או בעיה ברכוש האוטובוס יש לדווח לנהג או לעובדי השירות.

התנהגות כלפי נוסעים אחרים

  1. כיבוד פרטיות
    • על הנוסעים לשמור על פרטיותם של שאר הנוסעים ולהימנע מצילום, הקלטה או חדירה למרחב האישי של אחרים ללא הסכמה.
    • יש להימנע משיחות טלפון רמות ומהפעלת מוזיקה או וידאו ללא אוזניות.
  2. סיוע לנוסעים עם צרכים מיוחדים
    • הנוסעים מחויבים לסייע לנוסעים עם מוגבלויות בעת הצורך, כולל עזרה בעלייה ובירידה מהאוטובוס.
    • יש להימנע מחסימת המעבר ולשמור על גישה חופשית לנוסעים עם מוגבלויות.
  3. יחס מכבד
    • יש לנהוג בכבוד כלפי שאר הנוסעים, להימנע מעימותים ולשמור על סבלנות והבנה במיוחד במצבים של עיכובים או בעיות טכניות.

חובות נוסעים כלפי עובדי השירות

  1. ציות להוראות נהג האוטובוס ועובדי השירות
    • על הנוסעים לציית להוראות נהג האוטובוס ועובדי השירות. הוראות אלו כוללות הנחיות לשמירה על הבטיחות, פינוי מקומות ישיבה, וכדומה.
    • יש לנהוג בכבוד ובנימוס כלפי הנהג ועובדי השירות ולהימנע מכל צורה של התנהגות עוינת או אלימה.
  2. דיווח על בעיות
    • על הנוסעים לדווח לנהג או לעובדי השירות על כל בעיה או תקלה באוטובוס. דיווח מוקדם יכול לסייע בפתרון מהיר של הבעיה ולמנוע סכנה לנוסעים.
    • יש לדווח על נוסעים אחרים המתנהגים בצורה לא הולמת או מפריעים לשאר הנוסעים.
  3. שיתוף פעולה בעת חירום
    • בעת מצבי חירום, על הנוסעים לשתף פעולה עם נהג האוטובוס ועובדי השירות, לפעול לפי ההנחיות ולהימנע מיצירת פאניקה.
    • יש לפנות את האוטובוס בצורה מסודרת ומהירה בעת הצורך ולהגיש עזרה לנוסעים אחרים במידת האפשר.

סיכום

הנוסעים באוטובוס מחויבים לשמור על כללי ההתנהגות והחובות המוגדרים בתקנות התחבורה. הקפדה על הכללים הללו מבטיחה נסיעה בטוחה, נעימה ומכבדת לכלל הנוסעים ולעובדי השירות. שמירה על סדר, כבוד וניקיון באוטובוס תורמת לשיפור איכות הנסיעה והבטיחות בדרכים.

אולי יעניין אותך

עוד באתר

בחירת הצוות

האתר שואף להוות מקור מהימן ומקצועי לכל נושא הקשור לדיני התעבורה, ולהנגיש את המידע המשפטי לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן. אנו מאמינים כי ידע הוא כוח, ובאמצעותו ניתן למנוע טעויות ולהתמודד עם סוגיות משפטיות באופן מושכל ומודע.

תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

קישורים מהירים

המלצות קריאה

כל הזכויות שמורות לדרך הישר | תקנון שימוש ומדיניות פרטיות | הצהרת נגישות

דילוג לתוכן